Алгоритм роботи соціального педагога з дітьми соціально-незахищених категорій
Алгоритм роботи з дітьми соціально-незахищених категорій:
1.Виявлення учнів соціально-незахищених категорій.
2.Обстеження житлово – побутових умов проживання дітей соціально-незахищених категорій, складання актів.
3.Збір об’єктивних даних, що підтверджують належність дітей до пільгової категорії.
4.Ведення систематичного обліку роботи з дітьми.
5.Відвідування дітей удома, вивчення психологічного клімату в сім’ї, виявлення потреб сім’ї.
6.Виявлення взаємовідносин учнів в колективі і мікроколективі, міжгрупові зв’язки (соціометрія, тестування).
7.Вивчення морально – психологічного клімату в класі.
8.Вивчення індивідуальних психологічних якостей дітей (тестування, анкетування).
9.Складання психолого-педагогічної характеристики учня, що належить до пільгової категорії.
10.Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту, делікатності в спілкуванні з учнями, дотримання педагогічної етики.
11.Контроль за відвідуванням уроків, харчуванням, медичними оглядами.
12.Контроль за станом здоров’я, формуванням засад здорового способу життя.
13.Вивчення рівня розвитку класного колективу, ролі та позиції дітей в колективі.
14.Включення дітей в колективну діяльність, додержання принципів природо відповідності та гуманізму.
15.Виявлення природних нахилів, обдарованості, створення ситуації успіху.
16.Залучення дітей соціально-незахищених категорій до занять в гуртках та секціях спортивного та художньо-естетичного напрямів.
17.Здійснення активних форм роботи (диспутів, вікторин, літературних і тематичних вечорів, рингів, дискусій), що спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.
18.Проведення індивідуальної роботи, організація додаткових занять та допомоги (учнівської та вчительської) з невстигаючими дітьми.
19.Проведення батьківських лекторіїв на теми зміцнення здоров’я, профілактики шкідливих звичок, формування засад здорового способу життя, соціального захисту дітей соціально-незахищених категорій.
20.Педагогічні ради з питань соціального захисту, роботи з дітьми пільгових категорій та підвищення їх успішності.
21. Організація внутрішньо-шкільного моніторингу з метою своєчасного виявлення та вирішення соціально-педагогічних проблем дітей, батьків, педагогічного колективу.
22.Налагодження взаємодії з представниками педагогічного колективу школи, інших інститутів соціального виховання, громадськості.