A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Ярославецька загальноосвітня школа
І-ІI ступенів
Кролевецької районної ради Сумської області

Аналіз виховної роботи

Дата: 16.01.2020 16:04
Кількість переглядів: 1840

Аналіз виховної роботи

       Уся система виховання в школі мала на меті допомогти учневі стати самодостатньою, всебічно розвиненою, соціально активною особистістю. Завдяки цьому  система виховної роботи в школі сприяла мотивації до саморозвитку, самореалізації всіх учасників освітнього процесу.

       У 2018/2019 навчальному році виховна робота в школі  була спрямована на реалізацію загальношкільної виховної теми:  «Формування патріота і громадянина, національно свідомої, цілісної, гармонійно розвинутої особистості, здатної до адаптації в суспільстві» і проводилась на науково-методичній основі відповідно до реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988, наказу відділу освіти Куп’янської міської ради від 29.08.2017 № 311, річного плану роботи школи на 2018/2019 навчальний рік. Виховна робота  була спрямована на виконання Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, «Про позашкільну освіту», Національної програми правової освіти та Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641. Ключовими нормативними документами у сфері освітньої політики щодо виховання був наказ МОН № 1243 від 31.10.2011 , яким затверджено "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України".

         Метою виховної діяльності було створення цілісної моделі виховної системи на основі патріотичних, громадянських та загальнолюдських цінностей, тому  виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

  • Національно-патріотичне і громадянське виховання
  • Морально-духовне і гуманістичне виховання
  • Правове, превентивне виховання і формування здорового способу життя
  • Ціннісне ставлення до себе;
  • Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • Ціннісне ставлення до праці;
  • Ціннісне ставлення до природи;
  • Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

          Серед основних завдань виховної роботи школи були наступні:

         -  Забезпечити доступність до якісної освіти усіх дітей школи, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів школи. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики школи щодо надання якісних освітніх послуг.

         -    Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя. Створити умови для оздоровлення та відпочинку дітей пільгового контингенту в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням.

         -    Забезпечити соціальний захист учнів  школи.

         -   Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час навчально-виховного  процесу так і поза межами школи.

         -   Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.

         -   Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну память підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.

         - Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками навчально-виховного процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і  традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.

        -   Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.

   Виховна система роботи школи була зорієнтована на особистість як відправний компонент і кінцевий результат, на її розвиток, духовне і моральне збагачення і носила плановий, цілеспрямований характер. Цьому свідчить комплекс  актуальних питань, які розглядались на:

 нарадах при директорові:

  • Про стан залучення дітей шкільного віку до навчання (серпень)
  • Про попередження дитячого травматизму під час організації навчально-виховного процесу (вересень)
  • Про стан відвідування учнями школи (вересень)
  • Про стан комплектування гуртків та спортсекцій (вересень)
  • Про попередження дитячого травматизму в період осінніх канікул (жовтень)
  • Про роботу щодо попередження правопорушень та злочинності серед учнів (жовтень)
  • Про організацію та проведення осінніх канікул (жовтень)
  • Про стан виховної роботи в школі за І семестр 2018/2019 н.р. (грудень)
  • Про роботу школи по застереженню від дитячого травматизму в період зимових канікул (грудень)
  • Про організацію виховної роботи: забезпечення змістовного дозвілля учнів в період зимових канікул (грудень)
  • Про попередження дитячого травматизму в період весняних канікул (березень)

           На педрадах:

  • Створення виховного простору школи як необхідної складової всебічного розвитку учнів на основі інноваційної діяльності педагогічного колективу (жовтень)
  • Соціалізація учнів в сучасному освітньому просторі як важливого фактора формування соціально активної особистості (грудень)

     За   2018/2019 навчальний рік у школі було проведено щорічні виховні заходи: свято Першого дзвоника; День захисника України; День партизанської слави; День миру; День пам’яті жертв голодоморів 1932-1933рр., акція «Запали свічку!»; День вчителя; День української писемності та мови; День інвалідів; Всесвітній День боротьби зі Снідом; конкурс«Осінь золота»; «Козацькі розваги» до Дня збройних сил України; бібліотечні свята;  спортивне свято до Дня Українського козацтва;  заходи до дня визволення України від нацизму; тиждень правового виховання; заходи до Дня Святого Миколая; новорічні та різдвяні свята для учнів 1-9 класів, свято Останнього дзвоника тощо.

        Були проведені заходи з охорони життя та здоров’я учнів: місячник «Увага! Діти на дорозі!»; День знань з основ безпеки життєдіяльності; Олімпійський тиждень; Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху; зустрічі з представниками ювенальної превенції,  спортивне свято до Дня збройних сил України;  спортивний турнір з волейболу (вересень), змагання з футболу (жовтень), турнір з шашок  (жовтень), спортивно-благодійний захід  з баскетболу (грудень)

        На належному рівні проводилася  патріотична, правовиховна робота та робота з протидії усім видам насильства. У школі заплановано і проведено: уроки мужності; зустрічі з ветеранами війни, воїнами-інтернаціоналістами, воїнами АТО; благодійні акції «Допоможи воїнам АТО», «Діти дітям»;  акція «16 днів без насильства»; Всеукраїнський тиждень права.

Щоденно контролювався стан відвідування учнями занять, щомісяця проводилися рейди з профілактики правопорушень та злочинності серед учнів: „Урок”,  «Ні!»запізненням». Систематично проводилася робота проти запізнення учнів до школи: бесіди з учнями, батьками. Проведений батьківський всеобуч з аналітичною довідкою про стан відвідування учнями навчальних занять.

        Протягом року проводилася робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди з попередження травматизму, інструктажі, додаткові лекції з питань електробезпеки, правил поведінки на водоймищах, порядку дій населення при виявленні вибухонебезпечних предметів або незнайомих предметів в містах загального користування, пожежі. У вересні пройшов місячник дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі», у листопаді – Тиждень безпеки дорожнього руху, у квітні – Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.

           На кінець 2018 року було проаналізовано стан дитячого травматизму. Протягом навчального року в результаті дитячих  пустощів лише 2 учнів отримали травми в побуті, що свідчить про покращення стану роботи з попередження дитячого травматизму.

Виходячи з рівня розвитку шкільного колективу і його запитів а також об’єктиних і суб’єктивних можливостей основною метою у вихованні учнів у 2019/2020 навчальному році буде «Формування патріотичних та громадянських якостей, морально-етичних принципів особистості в умовах НУШ»

В основу виховної роботи школи у 2019/2020 навчальному році   буде взято наступні ключові напрямки:

  • Національно-патріотичне і громадянське виховання
  • Морально-духовне і гуманістичне виховання
  • Правове, превентивне виховання і формування здорового способу життя
  • ціннісне ставлення до себе;
  • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

            На виконання Указу Президента України «Про заходи щодо розвязання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями» створити в разі потреби необхідні умови для інклюзивного навчання такої категорії дітей.

            Забезпечити доступність до якісної освіти усіх дітей школи, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів школи. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики школи щодо надання якісних освітніх послуг.

            Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя. Створити умови для оздоровлення та відпочинку дітей пільгового контингенту в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням.

            Забезпечити соціальний захист учнів  школи.

            Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час навчально-виховного  процесу так і поза межами школи.

            Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.

            Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну память підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.

            Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками навчально-виховного процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і  традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.

           Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Робота практичного психолога

 Психологічна служба школи створювала умови для саморозвитку учнів, організовуючи діяльність педагогів і батьків на основі принципів гуманізму, взаємодії, співробітництва, позитивного сприйняття і прийняття особистості, конфіденційності, особистісно-зорієнтованого підходу з урахуванням індивідуальних особливостей.

Основною задачею соціально-психологічної служби було і залишається  створення сприятливих умов для розвитку дитини, встановлення зв’язків і дружніх відносин між учнем, сім’єю та школою.

Психологічна служба школи в своїй професійній діяльності керується Законом України “Про освіту”, Конвенцією ООН про права дитини, Правилами внутрішнього розпорядку школи, «Положенням про психологічну службу  України».

У 2018/2019 навчальному році робота психологічної служби Ярославецької ЗОШ І-ІІ ступенів була націлена на реалізацію наступних завдань:

  • здійснення особистісно-орієнтованого підходу до учнів, який передбачає  розвиток творчих здібностей учнів, індивідуалізацію їх навчання з урахуванням інтересів і нахилів;
  • забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школами з урахуванням психологічних особливостей та рівня розвитку пізнавальної сфери учнів різних вікових груп. Створення належних умов для поступової адаптації учнів 1-х, 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеню;
  • спрямування роботи на збереження контингенту дітей, що мають високий рівень інтелектуального розвитку та забезпечення їх необхідною психологічною підтримкою;
  • продовження роботи щодо формування в учнів навичок здорового способу життя та його збереження;
  • психологічне супроводження  освітньої діяльності, спрямованої на розвиток творчої особистості шляхом підвищення ефективності індивідуальної роботи з учнями різного інтелектуального розвитку та дітьми, які потребують постійного педагогічного впливу і корекції.
  • психологічне  забезпечення зростання професійної компетентності педагогів на основі впровадження досягнень передового педагогічного досвіду та психолого-педагогічної науки;
  • психологічне супроводження  профільного навчання;
  • реалізація індивідуальних запитів педагогів, дітей, батьків щодо психологічної допомоги;

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора